domingo, noviembre 26, 2006

L'ENTESA ES DESPLEGA

Ara el Tripartit s'en diu Entesa. Sembla que no es sentin gaire orgullosos de l'anterior legislatura i que un simple canvi de nom pugui netejar la imatge que han deixat. Tot i així, reciclar sempre està be i l'alternança de president segur que portarà nous tarannàs (talantes). D'entrada el fet que la política social prengui un paper més important penso que és una bona tarja de presentació. Ja hem invertit massa temps i esforços en el discurs identitari i ara toca treballar per al poble.
D'entrada no em sento còmode amb un President que hagi crescut fora de Catalunya, però potser és un signe de normalitat i s'ajusta més a la realitat catalana, un territori en el que s'hi conviu en la diversitat i la tolerància. Espero que em sorprengui positivament, s'ha de donar certa carència i esperar resultats.
En un article anterior vaig predir que el President seria en Mas amb l'ajud d'en Carod. El major prejudici venia en que les arrels del Montilla el farien perdre molts vots. I així ho segueixo pensant, ja que només ha pogut governar gràcies al recolzament dels seus incondicionals d'IC. També pensava que en Carod no podria pactar amb un andalús i fer-lo President. Possiblement no vaig considerar l'evident enemistat entre en Mas i en Carod, un tema personal que trascendeix a la política. Revisaré les meves habilitats predictives, hauré d'aprendre a ampliar els meus espectres d'anàlisi. Ara aviam quin govern presenta, espero que no repeteixin gaires consellers...


Com vaig sentir l'altre dia per la ràdio, 'Catalunya ha orientat els esforços en ser diferent, però no pas millor'. Un president que no estigui tant focalitzat en la identitat possiblement aporti aquell seny que tant exportem però que a vegades ens falta. Hi ha molt camir per recórrer.

Rec

No hay comentarios: